#salvatipipera. Exproprierea terenurilor pe Șoseaua Fabrica de Glucoză costă dublu față de lucrarea propriu-zisă
30 October 2018 • ȘtiriTraficul infernal din nordul Bucureștiului ar mai putea fi ușurat o dată cu lărgirea șoselei Fabrica de Glucoză, care urmează să preia un aflux important de autoturisme din ieșirea de pe autostrada A3. Breteaua de acces la Șoseaua București-Ploiești este o lucrare prognozată a fi dată în folosință în viitorul apropiat.
Situația în sine este însă paradoxală, pentru că valoarea care va fi plătită pentru exproprierea terenurilor la operațiunile de lărgire pe Șoseaua Fabrica de Glucoză este aproape dublă decât lucrarea propriu zisă de infrastructură.
Numai despăgubirile pentru exproprierea terenurilor unde se vor desfășura demolările și lucrările de lărgire ale Șoselei fabrica de Glucoză costă 22 de milioane de euro, potrivit valorii actualizate a devizului proiectului. 37,7 milioane de euro, fără TVA, este valoarea totală a investiției, care urmează a fi aprobată în ședința Consiliului General al Municipiului București de marți. Proiectul prevede lărgirea șoselei la patru benzi, față de două cât există în prezent.
Primăria Capitalei anunţa în luna august demararea lucrărilor de desființare a imobilelor aflate pe culoarul de expropriere, după care urma să înceapă executarea propriu-zisă a lucrărilor.
Ce prevede proiectul de lărgire al Șoselei fabrica de Glucoză:
- lărgirea la 4 benzi a 1,8 km de strada, câte 2 benzi pe sens de câte 3,5m
- realizarea trotuarelor cu o lățime de 4,5m
- reconfigurarea intersecțiilor pe care șoseaua Fabrica de Glucoză le traversează și racordarea la viitoarea intersecție cu autostrada A3 București-Ploiești-Brașov
- realizarea unei canalizări pluviale precum și prin repoziționarea gurilor de scurgere existente
- reamenajarea spațiilor verzi
- modernizarea iluminatului stradal.
- amenajarea de parcări și semaforizare pe anumite segmente.
Primăria Capitalei spunea că termenul de execuție este de 15 luni, respectiv finalul anului 2019.